lördag 29 mars 2014

Salig av dagar som dessa

Det är sen lördag eftermiddag och solen flödar fortfarande in i stugan. Fönstret har stått öppet mer eller mindre hela dagen, precis som om det vore sommar. Man blir smått salig av dagar som dessa och önskar att de aldrig ska ta slut!


Tyvärr har jag inte fått tid över till något trädgårdsarbete alls idag. Förmiddagen ägnades åt tentaskrivande och på eftermiddagen har jag och min kör deltagit i ett kulturevenemang i byns kyrka, tillsammans med bland andra Antje Jackelén. Det är inte varje dag man får sjunga för Sveriges blivande ärkebiskop! 

Nu är det nog dags att börja fundera på middagsmat. Innan jag äter mig mätt på lördagsgodiset...

7 kommentarer:

  1. Ja vilken härlig dag det blev idag! Så härligt när det är lust så tidigt på morgonen och solen som börjat värma på dagen......underbara vår!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera
  2. Det låter ändå som en härlig dag för dej, med både tentajobb och körsjungande! Skönt att dagarna är längre också!
    Själv har jag suttit inne på loppis större delen av dagen, men det har ju också sin charm! :)
    Hoppas att söndagen blir lika fin!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  3. Här har vi också haft ett underbart väder idag
    Ha en fortsatt fin lördagskväll
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Här har vi också haft en solig o varm dag,,fönstret har stått öppet även här. Vi har +5...Så fint du har det bland dina pallkragar...

    SvaraRadera
  5. Jessica, grannen29 mars 2014 kl. 19:48

    Åååå lördagsgodis vill jag också ha, går o hänger tvätt...

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken underbar dag! Livet blir allt bra mycket trevligare när solen skiner. :-)
    Hoppas du får en skön söndag

    SvaraRadera
  7. Vårigt hos dig! Hoppas det blir många såna dagar nu, jag jobbar i helgen och det passar ju inte heller så bra ;)

    /Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!