torsdag 24 april 2014

En lagom lång vecka

Hoho på er där ute i cyberrymden! Nu är arbetsveckan slut för oss båda på Solhäll, och alldeles strax väntar traditionsenligt fredagsmys-på-en-torsdag-kväll här hemma. Det blev ju en lagom lång vecka, det här. Tre dagar skulle man jobba jämt! Men jag ska absolut inte klaga; fyra dagar är helt OK, så för mig är ju faktiskt alla veckor lagom långa numera.


Imorgon väntar vi besök av en smed från två byar bort, som ska komma och ta mått för och diskutera design på en ny dubbelgrind. Hurra, vad spännande det ska bli! Mer om det imorgon.

7 kommentarer:

  1. Jessica, grannen24 april 2014 kl. 19:14

    Woho! Det där lät spännande! Ser fram emot fortsättningen 👏

    SvaraRadera
  2. Själv gör jag en grymvecka, idag var min enda lediga dag. Nu väntar helgjobb, och det är inte vad jag skulle ta om jag fick välja, hu!

    Vad spännande med grinden!

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du jobbar alldeles lagom mycket tycker jag. Då hinner du ju med att njuta av allt det vårigt vackra!

    Ha riktigt skön torsdag/fredag-kväll. :-)

    SvaraRadera
  4. Så roligt att få unna sig lite lokalproducerat hantverk till sin trädgård. Ser med spänning fram mot projektet.

    Trevlig helg. Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Två veckors arbete och fem dagars helg borde passa perfekt såhär på våren! Men det håller inte min chef med om.....
    ;)
    Ha det fint!
    Mvh Marie

    SvaraRadera
  6. Det optimala vore ju att vara helledig nu, istället jobbar man som vanligt och bonden intill har knappt tid att äta, så jäktigt är det i vårsådden.
    Låter spännande med grinden. Gillar grindar. De har så mycket symbolik, man bjuder in, stänger ute, de är vackra och har en praktisk funktion.

    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Jag är förtjust i grindar och har planer på att ta kort på olika varianter och lägga in på bloggen. En del är riktigt snygga. Andra fula. Smaken är olika. Det ska helst harmonisera med platsen. Trevlig helg.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!