fredag 16 maj 2014

Gräsligt mycket gräs

Åh, så ljuvligt väder det har varit idag! Jag har inte varit utanför grindhålet på hela dagen, utan har rensat rabatter och skurit kanter mest hela dagen. Maken förbarmade sig över det långa gräset, som har växt något alldeles kopiöst mycket nu när det har regnat. Vi har gräsligt mycket gräsmatta att klippa här på Solhäll, men när det är nyklippt känns trädgården makalöst prydlig. Ja nästan lite parklik, om man kisar!


Trädgårdsmöblerna har inte fått komma ut än, men det är ju en dag imorgon också. Och då ska det minsann bli fint väder igen, hurra!

P.S. Dagens bild är lånad från makens mobiltelefon. D.S. 

9 kommentarer:

  1. Så fint! Tänk vad en välklippt matta gör för helhetsintrycket. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dagar då jag inte lämnar tomten :). Idag gjorde jag det bara för att köra Oscar till uppkörningen och det var det så klart värt ;).

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi klipper också mycket gräs hemma på gården. Vid lagårn och logen, bakom vedbon och till och med runt dynghögen. Gubbarna vill satsa på en åkgräsklippare men Kulturtanten och jag skriker oss hesa: INGEN ÅKGRÄSKLIPPARE PÅ DEN HÄR GÅRDEN!!! Vi får väl se hur det blir med den saken.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också såna dagar, när man inte behöver lämna sin trädgård! och så gillar jag när gräset är nyklippt, ja det blir nästan som en park, håller med! Det ser jättefint ut hemma hos dig!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Samma här - jag har inte heller varit utanför grindhålet, bara hållit till i trädgården hela tiden och satt potatis och sått och hört göken dessutom! Vilka ljuvlig dagar vi har fått - äntligen! Åh, så man njuter och jag har en känsla av att du också gör det i din härliga trädgård! Lycka - att ha en make som klipper gräset...! ;)

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Nu längtar jag hem ännu mer.... Buhuhu

    SvaraRadera
  7. Låter som att du har det bra, visst blev det kalasväder!

    /Jenny

    SvaraRadera
  8. Vi har det också underbart väder här i Wales, sol och ca 24 grader för tredje dagen i rad. Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!