fredag 2 maj 2014

Spirea och stensättning

Idag har jag inhandlat och planterat tre spirea "Little Devil" längs min nygrävda kant. Jag letade egentligen efter ytterligare två buskar av en annan sort, men hittade inte riktigt något som jag kände för. Det får väl vänta, helt enkelt. Typ till imorgon.

Efter trevligt kaffehäng hos grannarna tiggde jag till mig en drös marksten, som jag sedan grävde ner som ett slags golv i rosportalen. Som vanligt gick jag helt ovetenskapligt till väga, men resultatet blev helt OK ändå.


Den här portalen leder ju egentligen ingenstans än; på andra sidan tar moraset över i all sin orensade glans. Men man måste ju börja i någon ände, eller hur? På andra sidan portalen är några stenblock förvandlade till början på en liten naturtrappa. 


Lite längre ner i moraset finns ytterligare två trappsteg, som maken fixade till redan i höstas, men de kom visst inte med på bild. På sidorna finns det fortfarande en hel del att rensa upp, men med lite ormbunkar här så kan det nog bli riktigt fint i framtiden.


Imorgon ska min mor och jag gå på trädgårdsmässa i Wämöparken i Karlskrona. Det ser jag fram emot! Om ni blir nyfikna och vill veta mer om evenemanget, så kan ni läsa om det HÄR!

14 kommentarer:

  1. Vilken energi du besitter! Själv gör jag just nu minsta möjliga, jag bara NJUUUUTER av den vackra tid vi lever i nu, häromkring fullständigt kryllar det av blommande körsbärtsträdd, det är bara SÅÅÅÅ vackert!
    Ha en fortsatt fin helg.'Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev ju super! Vetenskapligt eller ej! Trevligt att prata en stund idag, även fast jag kanske inte satt så länge 😅

    SvaraRadera
  3. Det ser absolut spännande ut med portalen och ett par trappsteg. Man blir ju liksom nyfiken ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Blev jättefint.
    Spännande och fantasifullt att den inte leder någonstans, inte behöver den göra det........

    En fin helg och njut nu av mässan,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Så härligt med en pysseldag i trädgården!

    Du kan komma hit och lägga plattor i min lott tycker jag, det ser bra ut!
    Ska lägga lite plattor för att kunna gå mellan dom små landen=))

    Kram och fin helg//Hannis

    SvaraRadera
  6. Blev ju superfint med portalen och nylagda stenar från grannen. Man skall gå på känsla - det där med vetenskap är överdrivet tycker jag!

    Kul med trädgårdsmässa !
    Ha det så gott och trevlig helg !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. vad fint det blir, och vad du jobbar!
    Hm, varför har jag ingen portal i trädgården...ser ju hur mysigt ut som helst!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vet du, jag älskar att du gör det ovetenskapligt! Det gillar jag! Du liksom bara gör.....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Ja du har energi du!--och fint blir det!Du (ni) har en så fin trädgård. ha en bra lördag.

    SvaraRadera
  10. Så fint! Vill oxå ja en rosenbåge. Va e d för färg på rosorna som ska klättra?

    SvaraRadera
  11. Blev ju jättebra! Bågar är himla fina, jag vill också ha en någonstans!

    /Jenny

    SvaraRadera
  12. Man måste ju börja någonstans och varför inte med en ingång! Det underlättar ju att kunna komma in. Spännande att se fortsättningen.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  13. Skönt att fler jobbar ovetenskapligt! ;) fint blev det!
    Marie

    SvaraRadera
  14. Vad fint det blir!!
    Visst är det härligt med en lång vår så man hinner med allt man vill i trädgården?!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!