lördag 28 juni 2014

Gå i lera och sörja

Lördagsförmiddagen har vi ägnat att åt att gå i lera och sörja. Tillfället för spektaklet var en loppis på idrottsplatsen i Viby utanför Kristianstad. Man kan lugnt säga att sen senaste veckans myckna regnande har satt sina spår... 


Jag spenderade 20 kronor på en grillad med bröd, men annars gjorde jag inga fynd. Maken däremot kom hem med en portabel elorgel från 1968. Bevare mig väl... Men om jag lär mig spela på den där cittran han släpade hem efter förra loppisen, så kan vi ju alltid starta ett band! Vad tror ni om Zolhällz?

12 kommentarer:

  1. Ett betydande fynd, vill jag påstå.
    Att jämföra med den där babyblå snäckan som nu är vår lilla damm...

    SvaraRadera
  2. Usch, för vädret........och så gjorde du inga fynd heller.

    Zolhällz låter bra och proffsigt, kör på bara.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Ja detta väder, vart tog sommaren vägen tro? Kallt och blåsigt...
    Hi hi ser fram mot att höra ert band, cittra och orgel är en klockren kombo!
    Ha en skön helg, sköt om dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt bra med Zolhällz, tycker jag. Härligt med gamla prylar och nostalgi.Turnèlivet kan börja. Jättetrevlig blogg. Hälsningar från Eva L. i Blekinge.

    SvaraRadera
  5. Vi, eller rättare sagt jag, hade tänkt åka dit men maken kom ihåg att vi minsann varit där förut och det var inget att ha. Eftersom jag gärna ville ha honom med mig så blev det Lions i Åhus och fotbollsföreningens loppis, också den i Åhus. Fyndade lite.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men jisses så mycket regn ni har fått,, här kommer inget, det håller på o torkar bort.Alla som har tex kål land de vattnar för fullt.Zolhällz låter jättebra! spela på bara!

    SvaraRadera
  7. Trist att du inte hittade nåt roligt och trist med vädret..
    Ja du måste förstås ta dig till Gotland någon gång! Räds du turister så är hösten förstås bra, det kan vara riktigt fint här då med! ;) Och faktiskt är det många restauranger och caféer som har åretruntöppet, åtminstone inne i Visby, ute på landet stänger det nog väldigt många till tyvärr.

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Zolhällz... Du är bara för zkojig!!

    SvaraRadera
  9. Cittra och elorgel - vilket häftigt band ni blir! :)
    Kör hårt! Det verkar ju som om sommaren kommit av sej helt, så lika bra att rikta in sej på något mera bestående!
    Lycka till med bandet! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Har maken startat en instrumentsamling? Spännande (och stora) instrument han väljer. Det hade ju varit lättare med munspel och flöjt... Hur som helst är jag övertygad om att det låter fantastiskt bra när ni jazzar loss. :-)Lovar att köpa Zolhällz debutalbum.

    Hoppas att ni får en riktigt fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Att starta ett band låter ju trevligt;) Ja, tänk vad en make kan släpa hem grejer, för ett tag sedan släpade min make hem ett stort skåp som orsakade ommöblering i hela hallen...
    Ha det fint!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  12. Zolhällz med grannar! Vart börjar vi turnén?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!