torsdag 12 juni 2014

Sjung om studenten

24 år efter min egen student fick jag idag anledning att återvända till min egen gamla gymnasieskola i Karlskrona, för att fira två nybakade studenter. Det var verkligen en walk down memory lane...


Och 24 år senare är jag ju fortfarande kvar i skolans värld, även om min roll är en helt annan nuförtiden. Imorgon firar jag skolavslutning tillsammans med mina elever och  kollegor. Ännu ett läsår är till ända, och alldeles strax börjar en välbehövlig ledighet för oss alla. Ett år... 24 år... Tiden går märkligt fort...

3 kommentarer:

  1. Det är märkligt det där med tid. Själv såg jag bilder på två studenter vid min gamla gymnasieskola i Sollentuna. Mina gamla elever faktiskt. Helt osannolikt att jag har fd. elever som tar studenten. Själv har jag ju inte åldrats en dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Go´ helg och för dig go´ sommar! Jag har 7 veckor kvar till min semester....som är på fyra veckor...men jag är glad ändå ;)

    SvaraRadera
  3. Ja man undrar ju ibland vad som hände när man börjar räkna på hur länge sedan det var man tog studenten m.m.:)Åh vad härligt med sommarlov! Njut!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!