torsdag 31 juli 2014

Stök i ladan

Torsdagen har vi ägnat åt att röja i garagedelen av ladan, där cyklar, gräsklippare, verktyg och trädgårdsredskap nästan inte gick att hitta längre. Tyvärr tenderar vi till att mest samla skräp där inne, så det behövdes verkligen en storstädning. Efter ett par timmars jobb och en runda till soptippen så är det nu riktigt prydligt där inne. 


Under eftermiddagen belönade jag mig med lite shopping på byns finaste lilla blomsteraffär. Jag kom hem med ett par fina små suckulenter, några Diamond Frost och en plättar-i-luften. Suckulenterna var egentligen ämnade för köksfönstret, men hamnade på planteringsbordet istället. De blev fina i några loppade terracottakrukor.

Imorgon vaknar jag till min sista riktiga semesterdag. 6 veckors semester har gått makalöst fort... Men nog tänker jag se till att behålla semesterkänslan om kvällar och helger, för än är det ju mycket sommar kvar!

2 kommentarer:

  1. ..och jag har lyckan att ha 2 hela veckor kvar....men i gengäld har jag ju bara haft 2 veckor ännu...
    Visst går det att njuta av fina kvällar även om man jobbar....det tänker jag se till den dagen det är dags för mig...men nu tänker jag inte tänka på jobbet, fniss....det blev lite mycket tänka där....
    Ha en underbar sista-semester-njutar-dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Totalångest här på andra sidan häcken! Vill göra tusen saker nu, åka iväg o bo på hotell o allt möjligt, men det hindrar ju inte måndagen från att komma. Så vi får väl bara mysa på här i backen 😳

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!