måndag 21 juli 2014

Wanås revisited

Vi bor nära Wanås slottspark och brukar hinna med flera besök dit varje sommar. Årets första besök gjorde jag idag tillsammans med en väninna från Malmö. Solen har gassat på riktigt bra under dagen, så det var riktigt skönt att söka skydd under grönskan i den skogslika parken. Den känns nästan lite trolskt på sina ställen.


Wanås är ett utflyktsmål man gärna återvänder till. Här finns alltid något nytt att titta på varje år, men samtidigt tröttnar man inte på de återkommande inslagen. Löser man en entrébiljett så får man dessutom ett pass som gäller hela säsongen, vilket är toppen för oss som bor nära. Känner jag mig själv rätt hinner det säkert bli fler rundor hit innan sommaren är slut.

6 kommentarer:

  1. Wanås är sååå gint och passar liten som stor. 👍💚

    SvaraRadera
  2. Och jag har då fortfarande aldrig varit där Det står på min sommarlista men just nu har jag liksom gått ner i varv så mycket att jag helst inte lämnar tomten. Kanske för en liten stund på stranden med familjen men annars inte så gärna. Jag ligger i skuggan och läser och där ligger jag bra ;). Men jag vill göra det som står på min lista men det är så varmt nu och då orkar jag inte.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så vackert där ser ut! Vi har aldrig varit där, pratat om det en massa gånger men det har aldrig blivit av. Skåne är så vackert!! :-)

    SvaraRadera
  4. Verkar vara ett härligt ställe att ha nära till!

    SvaraRadera
  5. Ja Wanås, där är superfint!
    Hoppas jag kan lura dit familjen i år oxå

    SvaraRadera
  6. Där har jag aldrig varit, men visst är det härligt med en sån park och där det händer nya saker och man kan bli lite inspirerad, eller bara njuta!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!