måndag 25 augusti 2014

Hemkär

Ibland undrar jag om det finns någon som är lika hemkär som jag. Om det finns någon mer som längtar hem redan innan man har åkt. Som mer än gärna tillbringar hela semestern innanför de egna grindstolparna. Som tycker att höjden av lycka är helger när man bara får gå hemma och skrota. Som får ett fånigt leende på läpparna varje gång man svänger in på uppfarten efter en hel dag på jobbet eller bara en kort tur till affären. 

För sån är jag. Hemkär så in i bängen! 


15 kommentarer:

  1. Jo du! Här finns en till! Hemkär var namnet ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hm, jag är en riktig hemmafis men tycker om att resa också. Vill inte vara borta för länge, skulle aldrig klara att vara borta mer än en vecka. Spelar ingen roll hur bra det är på resmålet så är jag så nöjd efter en vecka och tycker det är underbart att komma hem.

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag trivs bäst hemma på vedbacken...eller på logen...eller framför den knastrande vedspisen.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  5. På vänstersidan i bild ser du ett hus med en likadan ägare ☺️ Kan tom gå runt o säga högt flera gånger per dag, -jag älskar att vara hemma 😆💚

    SvaraRadera
  6. Jo, jag kvalar nog in i din "hemmakärklubb". Känner precis som du för helger och semester. Helst hemma och jag längtar hem när jag är på jobbet. Det är många som bara skrattar åt mig och som inte förstår att jag menar allvar när jag säger att jag längtar hem.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja nog är det gott att vara hemma, alltid....fast jag brukar säga som så, att man måste åka bort någon gång för att inte glömma hur bra man har det...

    SvaraRadera
  8. ..och här är en till! Jag älskar att vara hemma och jag ääääälskar mitt/mina hem! Bäst är när kaldendern är helt tom och jag bara kan vara....hemma och skrota omkring! Vilken lycka det är!
    Ni har det ju så himla fint och ni småpysslar med än det ena och än det andra och sätter er prägel på allt - sånt bäddar för ännu mera hemkänsla!
    Ha en fortsatt skön vecka!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Ska vi starta en klubb! ;)
    Borta bra men...

    SvaraRadera
  10. Förstår jag det med ett så vackert hem! Men jag förstår vad du menar....jag är också hemkär, kanske inte lika mycket. Jag gillar ju att umgås med människor, men älskar också att vara själv hemma på helgerna. Bara fokusera på att ta det lugnt och skönt!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag med!
    Undantaget är nog bara när jag ska till stugan.
    Hur kul jag än tycker att det är att resa så är det hem jag längtar.
    Det är en fin känsla tycker jag!

    Fin dag till dig//Hannis

    SvaraRadera
  12. Jag visst är det mysigt att vara hemma, pyssla, planera, fixa och dona.
    Gillar plåttaket, tror inte jag har sett det innan.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  13. Hej du hemkära.
    Välkommen in i klubben . Kul att du berörde begreppet - hemkär-
    Jag blir gärna med och tävlar - vill också vinna ;-)
    Ibland vågar jag inte yttra mig om hur kär i mitt hem jag är.
    Jag går i hemmet, pysslar , grejar och gör fint. Ibland nästan svävar jag fram efter att ha flyttat en prydnad på ett ' bättre' ställe.
    Mysigt är de att trivas i sitt hem. Korta utflykter ja, men hem ljuva hem
    Ha de gott fr Maria

    SvaraRadera
  14. Jamen det är väl härligt för det är väl ändå hemma man tillbringar det mesta av sin tid! Kul att åka iväg ibland också men inte för ofta då förlorar det lite av tjusningen ju....Trivs utmärkt att vara hemma jag med!
    Ha det fint!/Nettan

    SvaraRadera
  15. Jag är likadan, jag tycker att det bästa med att resa bort är att man får komma hem! Hem ljuva hem!
    / Mia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!