lördag 2 augusti 2014

Loppis x 3

Idag har vi hunnit avverka tre loppisar; en bordsloppis, en välgörenhetsloppis och en stor idrottsplatsloppis. Jag kom hem med lite småplock, som ett par terracottakrukor (obligatoriskt loppisfynd), vackra vita linnehanddukar med mitt monogram (om man bortser från att jag har ett dubbelnamn som tilltalsnamn)...


... en stor grönglaserad kruka att ha vackra blommor i...


... och den sista vapenskölden som fattades i vårt släktträd på väggen i röda rummet. Östergötland är min mormors landskap, och eftersom vi redan hade Uppland, Skåne, Blekinge, Småland, Västmanland, Jämtland och Gotland, så är släktträdet nu komplett. 


Med augusti månad infaller den absoluta högsäsongen för alla sommarloppisar i Skåne. För er som är intresserade så rekommenderar jag att man kikar in på den här eller den här eller den här hemsidan för information om kommande loppisar. (Klicka på de grönmarkerade länkarna.) Kalendern är fullskriven varje helg månaden ut, om man vill. Och det vill man ju! 

8 kommentarer:

  1. Fina fynd! Kul det där med vapensköldarna.
    Det har varit väldigt dåligt med loppisar för min del i sommar. Lite synd man jag kan inte skylla på annat än att jag gjort andra prioriteringar med tiden.
    Ännu är det ju absolut inte för sent.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd! Jag gick tillslut till bohaget o blev minsann 150kr fattigare 👍

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fin den gröna krukan var!
    Jag tackar och bugar för loppistipsen......kanske kan bli en tripp till Skåne snart.

    Kram på dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina fynd du har gjort! Kul med loppisperiod, även om jag personligen känner som att jag har ett överflöd av prylar!
    Gamla handdukar är så otroligt fina och så bra kvalitet! Kul med eget monogram!

    Tack för alla loppistips, även om jag nog inte kommer till trakterna i sommar!
    Ha det fortsatt gött!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka fina fynd du har gjort! Kul med loppisperiod, även om jag personligen känner som att jag har ett överflöd av prylar!
    Gamla handdukar är så otroligt fina och så bra kvalitet! Kul med eget monogram!

    Tack för alla loppistips, även om jag nog inte kommer till trakterna i sommar!
    Ha det fortsatt gött!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Loppisfynd är alltid trevligt! Den grönglaserade krukan tyckte jag mycket om! :-)

    SvaraRadera
  7. Tack för tips! Ska genast kolla.
    Och vilka fina fynd du gjort!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina fynd! Tur du slapp vässa armbågarna ;)

    Kram från grannbyn
    /Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!