torsdag 2 oktober 2014

Doftblogg?

Ni kan vara glada att doftbloggen inte är uppfunnen än (eller är den det?), för idag luktar det nygödslade åkrar över hela "Glesbygd". Hujedamej... 


För övrigt grunnar jag på om gräsklipparen ska få vila för i år, eller om det faktiskt är dags för en runda till helgen. Om inte annat så är det ju ett utomordenligt sätt att slippa kratta upp höstlöven, som istället strimlas och blir till finfin gödsling. Det kommer alldeles säkert bli ytterligare mängder höstlöv att ta reda på framöver, för än så länge är det mest det gamla päronträdet som fäller rikliga mängder löv. Gräsklipparen får nog jobba många rundor än...

7 kommentarer:

  1. Jajamensan, den doften är man bekant med här på landet också. Bara att hålla andan mellan bilen och huset och sedan stänga alla vädringsluckor och hoppas på rätt vind... ;) Och regn!

    SvaraRadera
  2. Ja klippa löv är smaskens! Inte för att jag klipper meeeeen... 😂😂😂

    SvaraRadera
  3. KÄnner igen den där doften...
    Ha en fin kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Jotack, då vet jag precis hur det luktar! Här är också jordbruksbygd och väninnan som bor precis vid en åkerkant, kan inte ha fönster och dörrar öppna vissa perioder.
    Jag tror ändå att man vänjer sej, det har säkert ni också gjort vid det här laget! :)

    Så fint er hus är och taket blev verkligen jättefint!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Ja, livet på landet är väl för härligt?! Här luktar det faktiskt inte så ofta av gödsel, men jag har inte så mycket åkrar häromkring heller, mest betesmark och fält som slås till ensilage. Hos föräldrarna luktar det ofta. Men så kryllar det av mjölk- och köttbönder runtomkring dem också.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. här utanför Umeå, där jag bor, har gräsklipparen fått åka på vinterläger, även om det är fint väder och gräs växer så får det vara nog för i år..

    Så fint Ni har det, grannens häcken som gör sig så fint mot Er grind..

    trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Jag röstar för många gräsklippsrundor, bara man slipper kratta...
    Ja idag kanske det är tur att vi inte har doftblogg...får väl hoppas att de plöjer ned det snart. Eller ja, det är väl egentligen lag på det.
    Ha en skön helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!