onsdag 15 oktober 2014

Mitt i oktober

Så var vi redan mitt i oktober. Det börjar verkligen bli mörkt nu, både om morgnarna och om kvällarna. Jag längtar efter vintertid och den där extra morgontimmen, som iallafall känns njutbar de två-tre första dagarna. Frågan är bara om jag kommer orka hålla mig vaken den där extra timmen om kvällarna; jag har verkligen blivit makalöst kvällstrött på gamla dar. Morgontrött har jag alltid varit...


Mitt i oktober känner jag ett styng av vemod över allt jag inte hunnit göra i trädgården. Inget är krattat och inget är klippt, utan nu får allt liksom bara stå och förfalla. Fast det är ju en viss tjusning i det också. Allt har sin tid.

8 kommentarer:

  1. Ha en fin kväll, en höst fin bild
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Visst har allt sin tid och så länge inte frosten gjort sitt tycker jag inte det är så mycket att klippa ner. Man har ju hela vintern på sig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Än har vi mycket tid att gräva 😆 men helt ärligt så är det typ max vitlöken som ska ner också, sen bommar vi igen 🙈

    SvaraRadera
  4. Än finns tid att städa trädgården. Här i Hult har jag inte kunnat förmå mig att ta tag i det förrän nu. Har ju fortfarande en hel del sommarblommor som blommar fint. Fast med lägre temperaturer får en väl ta sig i kragen kanske? Liza

    SvaraRadera
  5. Det känns lite vemodigt men man får tänka positivt. Nu är det bara veckor kvar till Vinterstudion drar igång igen. Att se Pops och de andra i sticketröjor botar i alla fall min höstblues.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. gör väl inget om löven ligger kvar till våren, egentligen :)

    Du har det så fint ändå.. Tycker jag.

    kram

    SvaraRadera
  7. Trädgården får inte bli ett "måste". Fast jag känner lite samma sim du just nu ;) Regnat har vräkt ned hela veckan så inget har direkt blivit gjort utomhus... Tycker iallafall du har så fint :) //Victoria

    SvaraRadera
  8. Du får glädja dig åt allt som du faktiskt har HUNNIT göra i trädgården istället! :))
    Ha en finfin helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!