lördag 18 oktober 2014

Ny pall i samlingen

Efter en runda till soptippen på förmiddagen, så upptäckte vi att det var loppis i Folkets Hus hemma i byn. En träfärgad vattenskadad pall blev min för en 50-lapp. (Makens 50-lapp, vilket grämer honom lite, hihi!) Jag målade om den så snart vi kom hem, med en hemmablandning av 5 olika slattar av både det ena och det andra, i färgerna grönt-vitt-gult-svart. Nästan lite Upsala Ekeby-grönt, om man kisar! 


Så nu har vi en ny pall i samlingen. Var den ska stå vet jag inte riktigt än, men det där brukar lösa sig. Glasverandan ligger bra till, tror jag. Den som lever får se, men först ska jag måla den en omgång till.

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd ni gör titt som tätt! Den lilla pallen är jättesöt, och absolut UpsalaEkeby-grön.

    Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag tänkte just fråga om du hade färgkoden till den ljuvligt gröna färg, men det sprack alltså! Du har verkligen lyckats få till det!
    Ursnygg pall!

    Så skönt att värmepannan funkar igen!
    Ja, visst är det härligt med helg!
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Helt klart ursnyggt grön!

    SvaraRadera
  6. Man kan aldrig ha för många pallar!;)

    SvaraRadera
  7. Den gröna färgen blev ju kanonfin!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. En riktigt fin pall!
    Det är roligt med färgslattar, särskilt när det går att få till så där fina kulörer av dem! :)

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!