måndag 27 oktober 2014

Tomtebobarn och vintertid

Under en morgonpromenad igår sprang vi på Tomtebobarnen. Tänk att de också har flyttat till "Glesbygd"! Så fina där de stod och tryckte vid ett träd utanför kyrkogården. 


Vintertid kändes som en lysande idé imorse, när väckarklockan ringde en hel timme senare och när jag fick köra till jobbet i dagsljus. I eftermiddag var det som om någon släckte lampan redan vid halv 5-tiden, och då kändes det helt plötsligt inte lika roligt längre. Och värre lär det ju bli... Jag tröstar mig med julnumret av både Lantliv och Drömhem & Trädgård".

7 kommentarer:

  1. Ja, men visst är det Tomtebobarnen! Tur att man inte ska äta varken barn eller just dom svamparna.
    Japp, nu är det mörkt, men jag blev lite uppiggad när du sa att julnumren kommit! Ska bli kul att läsa och titta i dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så söta "Tomtebobarn"!

    Mörkt är det men jag tänker ljus och myser. De där tidningarna kanske jag också ska se till att bli ägare till. Ute nu?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Trodde först det var mina barn 😂
    Håller med dig, tröst behövs 💚

    SvaraRadera
  4. Men vad är grejen med att sända ut julnummer redan i oktober? Jag fick Allers Trädgård för någon vecka sedan, och den innehöll i princip uteslutande julpyssel. Man vill ju hellre läsa om fina höstreportage, såsom dina extraordinärt fotogeniska flugsvampar!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  5. Den bilen gillade jag - jättefin!
    Må så gott och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Bilden naturligtvis - här gick det fört fort! :))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!