tisdag 28 oktober 2014

Utslagsvask

På byns förträffliga skrotupplag kan man hitta både det ena och det andra. Jag släpade med mig Malmö-tjejerna dit i söndags, och ni skulle bara veta vad de packade in i bilen, hihi! 

Själv hittade jag en nästan ny utslagsvask i rostfritt stål att hänga under trädgårdskranen på källarväggen här hemma. Jag har spanat ganska länge efter något att ha där, så att man kan tvätta händerna eller bara skölja ur en trasa utan att behöva göra det i badkaret. Om måtten stämde hade jag inte en susning om, men de go'a skrothandlarna skickade med mig vasken hem "på lån" mot löfte att komma tillbaka med antingen den eller pengarna nästa söndag. Så går öppet köp till i "Glesbygd"! Händer sånt någonsin i stan?


Vasken visade sig passa alldeles förträffligt, och nu hänger den på plats. Att borra i tegelvägg är en baggis om man är Kajsa Kavat som jag och lever efter devisen "Tänk, jag kan nästan allt!" Något avloppsrör har inte kommit på plats än, men det är ju en världslig sak. En grön emaljhink (som är alldeles för liten för ändamålet) får göra jobbet så länge. Tänk att man kan vara så löjligt nöjd med en helt vanlig utslagsvask. Jag tycker till och med att den är riktigt snygg! 

6 kommentarer:

  1. Tänk, jag tycker också att vasken var riktigt snygg! :)
    Det kommer bli finfint det där, bara du kommer ihåg att tömma hinken....

    KRAM
    Annica

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den är jätteläcker och skulle gärna ha en i köket! Ursnygg helt enkelt!
    Vilken himla tur du har jämt att nosa upp fina saker, som dessutom går att använda - det kan ju vara en fördel! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vasken är riktigt snygg! Skulle gärna vilja ha en själv, faktiskt.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  4. Två tummar upp för vasken! Heja glesbygd!

    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också den är snygg !
    Sen måste jag gratta till kapet du gjorde med porslinet och krukan från UE och den fina gröna lyktan - du är en hejare på att hitta riktigt fina saker !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Lotta på Bråkmakargatan :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!