måndag 20 oktober 2014

Voffo blev det mörkt?

Oktobers näst sista måndag har varit regnig och mörk. Som om någon glömde tända lampan imorse och lät den förbli släckt hela dagen. Som om rullgardinen förblev nedrullad från morgon till kväll. Jag känner mig som hon den lilla buttra tjockisen som står på bokhyllan och tjurar. Längtar mest efter att få krypa ner under täcket och komma fram i april...


Men sen kommer jag på att jag kan tända stearinljusen på hyllan och en sprakande brasa i spisen. Och genast känns det lite bättre, så här den näst sista måndagen i oktober. Får jag lite micropopcorn också, så kommer jag nog rentav tycka att dagen slutar riktigt bra!

P.S. Haha, jag fick redigera inlägget lite, eftersom jag fick för mig att det var den SISTA måndagen i oktober. Jag sa ju att jag borde krypa ner under täcket och stanna där... D.S.

5 kommentarer:

  1. Jag ska gräva fram glass ur frysen jag, efter att jag tönt en brasa...

    SvaraRadera
  2. Å...du är minsann lite synsk. Jag menar eftersom du vet redan nu hur nästa måndag ska bli ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Snacka om att jag borde gå och dra täcket över huvudet! Det var nog så att jag verkligen HOPPADES att oktober var slut..

      Radera
  3. Hihi!
    Vi är nog många som känner oss som små "buttra tjockisar" den här tiden på året...

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  4. Känner mig precis sådär....mörker, regn och rusk. Svårt att hitta något positivt med det. Men visst, man kan tända ljus, drick te och mysa under filt. Göra det bästa av det! Men, vad slår väl en vacker vår eller sommardag?! ;)
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!