fredag 28 november 2014

Black Friday

Tjohooo, nu är det minsann fredag igen! Black Friday kallas den visst i USA, och det är ju ett epitet man verkligen kan applicera här hemma också, iallafall med tanke på hur lite dagsljus det har varit idag. Nu är arbetsveckan iallafall avklarad, och jag laddar för adventspynt och storstäd här hemma i helgen. Adventsljusen inhandlades på Fröjd efter jobbet idag, och på glasverandan lyser redan den lilla glasängeln (som faktiskt står där året runt). Fast några stakar sätter jag inte fram förrän imorgon eftermiddag.


Förhoppningsvis hinner jag även ta en tur till grannbyn för julmarknadsbesök imorgon och kanske till Blomsterlandet för lite blomstershopping. Ett ljusnät ska upp i snöbollsbusken ute i trädgården, men busken måste jag nog faktiskt köra över en runda med häcksaxen först. Det får också bli ett lördagsprojekt. 

Nu ligger temperaturen på nollan och det "luktar" faktiskt lite snö i luften. Det vore väl pricken över i till advent!

4 kommentarer:

  1. Älskar änglar! Jättefin är din.
    Jag har satt fram ljusstaken och stjärnorna idag för jag har varit eldig. Vi ska ha kalas på söndag så imorgon blir det en del bakning och matfix.

    Ha en fin adventshelg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är säkert på att du kommer att hinna med allt du räknar upp här!
    Glasängeln är verkligen jättevacker!
    Lycka till med adventsfixet och med själva advent!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Tror nog att du hinner till Blomsterlandet och jag hoppas såklart att du väljer att styra mot Hässleholm ;) Jag jobbar hela helgen! ;)
    Kram Marie L

    SvaraRadera
  4. Din ängel är underbart fin!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!