tisdag 30 december 2014

En smula vårfnatt

Nu har vi tulpaner i stugan! Kan man annat än drabbas av en smula vårfnatt vid åsynen av dessa ljuvliga små härligheter? Jag tjuvstartade redan till jul med en bukett röda tulpaner, men de kändes mer som julblommor än som vårblommor. Nu så här till nyår vill man ju mest bara att allt ska vara vitt, vitt, vitt. Fast den gråröda jullöparen får nog hänga med ett tag till, för det är så himla fula kaffefläckar på linneduken under. Jag menar, man vill ju helst inte tvätta och stryka samma duk TVÅ gånger samma år...


Mitt nyårslöfte för 2015 blir att unna mig nya tulpaner varje vecka. Det gjorde jag förra året med, och jag har kommit fram till att det baske mig var den enda anledningen till att jag överlevde årets första kvartal överhuvudtaget. (Enligt mig har perioden januari-mars faktiskt inte så mycket andra positiva inslag att bidra med...) 


Idag har jag varit utomhus för första gången sen gud-vet-när. Maken och jag tog en långpromenad längs Helge å, och min totala semesterslapphet till trots får jag erkänna att det faktiskt var riktigt skönt. Fast skönt är det också nu så här efteråt, när man kan hoppa i myskläderna och krypa ner i soffan igen. Hoppas ni också har det gott!

9 kommentarer:

  1. Vilket underbart nyhetslöfte - klart man skall unna sig krispiga tulpaner varje vecka, dessa underbara blommor som ger ett löfte om snar vår !
    Ha det så gott !
    Önskar dig ett riktigt bra avslut och ett Gott Nytt År !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Tulpaner varje vecka är underbart. Jag köpte röda tulpaner till julafton för det tycker jag passar då. Sådär riktigt julröda.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt med tulpaner! Jag kan riktigt höra "fraset". Instämmer i det du skriver om årets första månader. De har inte mycket att komma med, mer än möjligen Vinterstudion och diverse vintersport på tv. Förra året var det väl rätt okej eftersom våren och "vårbruket" kom igång så tidigt.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tulpaner lyser verkligen upp tillvaron!
    Försöker också ha en bukett färska tulpaner varje vecka.......det tycker jag man kan unna sig.

    Vill önska dig ett Gott nytt år också,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Önska dig ett Gott Nytt år! Jag hänger med på din goda ide att köpa tulpaner varje vecka för att må gott under väntan på trädgårdstlängtan!
    Jag har inte varit här på länge men tack det var lika fint och mysigt som alltid på din blogg! Kram!

    SvaraRadera
  6. Det gjorde du rätt i,,,Underbart med tulpaner!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Bästa nyårslöftet! :)
    Jag hänger också på!!

    Kram och Gott Nytt År!
    Annica

    SvaraRadera
  8. Ja precis så gör jag med, unnar mig en tulpanbukett i veckan, det är ett måste för att "klara av" dessa månader! Det skall vi unna oss tycker jag!
    Önskar dig ett gott nytt år!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År , tulpaner är så vackra och speciellt de vita.

    Vi ses nästa år !

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!