lördag 24 januari 2015

Hej Gunnel!

Redan strax innan klockan 9 imorse var det fullsatt kring borden på Församlingshemmet nere i backen, dit jag och halva "Glesbygd" hade tagit oss för att avnjuta ett fantastiskt digert frukostsmörgåsbord och lyssna på trädgårdsprofilen Gunnel Carlsson. Gunnel, som är särdeles kunnig och en synnerligen god berättare, pratade om sin gröna passion och visade bilder från sin egen trädgård. Dessutom fanns det många bekanta ansikten i publiken, vilket gjorde tillställningen extra rolig. Det blev verkligen en angenäm start på dagen!


Min Malmö-väninna hade turen att vinna Gunnels fina bok "Min gröna passion" i en utlottning, men jag passade faktiskt också på att köpa den och få en handskriven hälsning av författarinnan själv på försättsbladet. Det blir härlig läsning i väntan på våren!

Ni andra trädgårdsälskare där ute kan redan nu skriva upp den 3 juli 2016 i era kalendrar, för då går Tusen Trädgårdar av stapeln igen. (Långt fram i tiden kan man tycka, men vi vet ju alla hur snabbt tiden går.) Mer om det kan ni läsa på www.tradgardsriket.se, där ni också hittar Gunnels blogg. Kanske bloggar hon rentav om besöket i "Glesbygd" idag!

4 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt härlig start på lördagen. Jag gillar också Gunnel. Hon känns liksom gedigen.

    Kul att det blir ett nytt Tusen trädgårdar. Hoppas på lite bättre väder då. Förra årets besöksrunda var synnerligen blöt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt med en sån föreläsning och bok.
    Ha en fin fin lördag / Anna

    SvaraRadera
  3. Härlig start på lördagen. Hon känns liksom äkta tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag du har haft!
    Jag kan tro att trädgårdsinspirationen flödar nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!