onsdag 14 januari 2015

Tjugoförstadag Knut

Först nu ikväll kom jag på att det var tjugondedag knut IGÅR. Och hemma hos oss står julgranen fortfarande kvarglömd, i all sin glans. Hmmm... Raskt tömde jag granen på allt pynt, men sen tröttnade jag och tänkte att resten (lampor och julgransfot) minsann kan vara kvar till imorgon. Tjugoförstadag eller tjugoandra dag knut gör ju liksom ingen skillnad. 


I gröna rummet ser jag också att det finns några lämningar kvar av julen 2014 på silverfatet under glaskupan. Fast tar jag bort stjärnanisen och de röda inslagen, så kan nog ugglan sitta där i mossan och rugga ett tag till. Ljusslingan ute i snöbollsbusken får också vara kvar januari ut. Det blir ju så himla mörkt annars.

6 kommentarer:

  1. Här har vi fortfarande inte tagit bort någonting. Det hinner nog bli tjugofjärdedag knut innan det händer.

    SvaraRadera
  2. Ja här blir det nog också tjugofjärde eller tjugofemtedag knut som julen åker ut :)

    SvaraRadera
  3. Granen åkte ut en dag o igår plockade jag bort mitt tomtelandskap.. så inte är det så farligt att er gran åkte ut "för sent"...vi har tomte/ren o släde ute ännu o den lyser..det är ju så mörkt..Grannarna har också fram el-ljustakar. Ha de så bra

    SvaraRadera
  4. Vi tog ju bort vårt tidigare bara för att vi möblerade om så väldigt här. Men annars spelar väl dagarna ingen roll, det är väl kul om granen står och är fin så länge!

    Jenny

    SvaraRadera
  5. Tja varför inte, men då blir det faktiskt inte tjugondedag KNUT (för den inträffar som sig bör på Knut-dagen, men kanske Felix, Laura eller Hjalmardagen passar bättre:)
    Besserwissern

    SvaraRadera
  6. Ja, ugglor och ljusslingor ute får vara kvar, det tycker jag också!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!