fredag 27 februari 2015

Pallkragar och stalldörr

Varje gång jag öppnar dörren till den bakre delen av ladan blir jag lika nöjd över hur osedvanligt ordningsamt det är därinne numera, och detta trots allt som står inställt där på vinterförvaring. De där slitsamma städtimmarna i höstas (följ länken så får ni se) var verkligen väl investerad tid. Och nu står två "nya" pallkragar här och väntar på att få komma ut i köksträdgården i sommar. Mera blommor och grönsaker ska det bli, hurra!


På bilden ser man förresten att den här dörren egentligen är en tudelad stalldörr, vilket jag faktiskt inte ens tänkte på förrän i somras. (Delningen är nämligen översnickrad med en tvärgående planka på framsidan.) Jag är lite sugen på att återställa den funktionen, eftersom jag tycker det är lite charmigt med just stalldörrar. Kanske blir det ett av sommarens projekt. 

Nu tar jag helg och njuter av insikten att det faktiskt är mars nästa gång jag går till jobbet!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få lite ordning och reda bland sina saker. Roligt med mer plats för odling till sommaren:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Så kul med den tvådelade dörren. Återställer du den så får du ju skaffa en häst också så småningom som kan stå och kika ut genom överdelen, tuggandes på en hötapp.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  3. Kul med stalldörren. Barnet i mig vaknade till! Tänk att få leka kiosk eller "gammaldags" affär där! "Goddag, vad får det lov att vara?" Fast barn idag kanske bara handlar via nätet :-/

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att ha det välstädat i uthuset! Något jag borde göra på torpet också! Vilken känsla det måste vara och pallkragarna som snart ska få göra lite nytta!
    Jättefin dörr!

    Visst är det härligt att det snart är mars!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!