fredag 17 april 2015

Tomatplantor

På makens skola (ja, vi är i samma bransch båda två) har NO-avdelningen ett växthusprojekt sedan några år tillbaka. Vilka kloka människor som förstår att tonåringar mår bra av att få påta i jorden! Egensådda tomatplantor blir det många, och de som inte får plats säljs till självkostnadspris. Idag fick vi hem åtta stycken små plantor, som jag ska plantera om i större krukor imorgon. 


Förhoppningsvis stämmer morgondagens väderprognos, som säger att det ska bli 14-16 grader varmt ute. Då kommer de små tomatplantorna frodas fint där ute på glasverandan, som nästan blir som ett litet orangeri när solen tittar fram. Och hon som bor här i huset kan se fram emot ännu en härlig lördag i trädgården, hurra!

5 kommentarer:

  1. Jag har också hört rykten om en solig lördag. Just nu sitter jag framför kakelugnen och försöker tina upp. Vilken fin bild med tråget och tomatplantorna!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju också varit i branschen, även om det var ca 15 år sedan jag slutade. Men vad kul att skolan kommit ner till gräsrotsnivå!

    SvaraRadera
  3. Underbart, sånt där älskar jag. Yngste sonen brukar ju komma hem med lite pyssel från skolan, det kan vara paprika eller nån blomma, alltid kul men inte alltid det hinner bli något av det ätbara men kul ändå.

    SvaraRadera
  4. Härligt att de får odla! Blir nog många goda tomater till sommaren där...
    Vi har ett UNDERBART soligt och varmt väder här på Öland idag, man bara njuter!
    Ha en finfin dag!
    Varm vårkram,
    Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!