fredag 1 maj 2015

If you're waiting for a sign...

Första maj är äntligen här, och dagens datum till ära efterlyste TV4:s Nyhetsmorgon bilder på plakat och skyltar med smarta och roliga budskap. Jag kunde inte låta bli att bidra med den här finurliga skylten, som maken och jag hittade utanför en kyrka på Manhattan i påskas. (Och ja, bilden kom med i TV!)


Idag har vi inte haft några större projekt på gång. Någon tvätt, byte till rena lakan och lite annat husplock har fått stå för de vettiga aktiviteterna, annars har vi mest slöat framför TV:n. Det är skönt med sådana dagar också. Imorgon blir det utomhusloppispremiär (visst kan man göra underbara substantiv på svenska!) i grannbyn. Tänk, då är det minsann sommar på riktigt!

5 kommentarer:

  1. Gillar din nyfikenhet på språket! Jag brukar fingra på Glossarium på antikvariat, för visst behöver man tex veta vad krusmickel betyder? Det slutar alltid med att jag blir för praktisk och tänker att vad ska jag med det till? Ska nog köpa mig en bok ändå, det är ju rolig läsning;))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det VAR verkligen en bra skylt och kul att dom insåg det på tv och tog den med!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jamen vilken bra skylt! Utomhusloppis gillas, då är det verkligen sommar. Kunde vara lite varmare bara...

    SvaraRadera
  4. "Sommar på riktigt" sa du! Nåja, 4 grader är lite väl kyligt, ännu! Hoppas på värme snart!
    Kul att bilden kom med på TV! Jag tror jag såg den på FB dessutom, för jag vet att jag hade läst detta NU när du visade skylten! Himla kul!
    Ha en fortsatt skön majdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!