måndag 4 maj 2015

Pang-pion

Pionbuketten från Helsingborg (ni vet den jag nästan missade tåget för i måndags) har blommat riktigt praktfullt hela helgen. Jisses, vilka blommor!


Färgen är så där riktigt chockrosa, så att man nästan trillar baklänges. Snacka om pang-pioner! Fast imorse fick jag sopa kronblad på hela golvet. Ingen lycka varar för evigt, som sagt... Eller underbart är kort, som den gode Povel skulle ha formulerat det.


Idag faller ett rejält regn över nordöstra Skåne. Det är i och för sig bara bra för mina nygödslade rabatter, och även för mitt lilla solbrända magnoliaspöke där ute på gräsmattan. Jag ska nog dra på mig gummistövlarna och klafsa ut och befria den från fiberduken, innan kvällen faller. Det kan ju bli en kombinerad kvällsdusch, om jag har tur!

6 kommentarer:

  1. Har du redan egna pioner! Fantastiskt. Mina har trillat omkull i regnet såg jag just.....
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Underbar bukett! Lämpligt att duscha ute medan man håller på med annat så spar man lite tid på att slippa duscha inne. Smart 😉

    SvaraRadera
  3. En sån där pangpion köpte jag med, i torsdags tror jag det var, och den står ännu men i morgon trillar nog bladen av.. men vilken färg den har, magisk!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Den pionen är verkligen sååå vacker! Jag tror att jag har en sån i min rabatt. De ser i alla fall ut så, men det dröjer lite innan de blommar!
    Mina doftar lite viol.
    Ja, regn hade vi igår också, och så mörkt det var hela dagen! Riktigt novemberväder.
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Vacker blomma, jag vill nästan gifta om mig, för att ha bara PIONeer i min brudbukett..

    kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint med pionerna mot de gröna i rummet! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!