torsdag 4 juni 2015

Planterat rönnspirea

Det blir visst ett sent inlägg idag. Jag har varit ute i trädgården och grejat hela kvällen, och rätt som det var visade klockan på över 21. Som det kan bli... Men det var ju så soligt och fint! Nu har iallafall rönnspirean äntligen kommit i jorden. Jag grävde ner den på kanten av gräsmattan på framsidan, mellan vinbärsbuskarna och magnolian. Här kan den få härja fritt, och alla eventuella rotskott (som många har varnat mig för) kan man hålla i schack med gräsklipparen. Fast här på den stoooora gräsmattan får den gärna växa som ogräs.


Och så hann jag knappt gå in förrän det redan är dags att gå och lägga sig. Fast det gör jag så gärna, för imorgon när jag vaknar är det fredag. Tjohooo!

3 kommentarer:

  1. Rönnspirean verkar ha fått ett uppsving. Tycker mig se den överallt just nu, och det kan jag förstå för snygg är den ju! Sov så gott så ser vi fram emot helg och nationaldag!

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Gillar den också. Hade den i förra trädgården och klipper man runt med gräsklipparen fungerade utmärkt. Själv fick jag hem en stor rugge i förrgår som jag ska sätta i kruka:)
    Fint du har det, redan blommande allium och pion!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Och nu är det fredag!
    Och rönnspirean ser jättefin ut i sin alldeles egna rabatt.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!