onsdag 8 juli 2015

Hästveda marknad

Det har blivit lite av en tradition att vi besöker Hästveda marknad varje sommar. Dels ligger Hästveda bara 1,5 mil bort, dels sammanfaller marknaden alltid med en stor loppis på torget som brukar vara ett ypperligt tillfälle att fynda fina saker. Dagens bästa fynd blev den här lilla trappstegen, som blev alldeles utmärkt att ställa chiliplantorna på i växthuset. Målarfärgen går säkert att slipa bort om man vill, men jag tycker den är lite kul som den är.


Jag köpte också en grön trådkorg för 10 kronor. Damejeannen som egentligen hörde till var trasig, så jag lät den vara kvar. Istället plockade jag fram en stor glasflaska som redan fanns hemma i ladan. Jag tänker att den kan vara bra att fylla med vatten för att hålla fukten i växthuset framöver. Sen kunde jag naturligtvis inte bara gå förbi lastbilen som sålde perenner; tre strandveronika-plantor följde med hem. 


Imorgon hämtar jag mina beställda glasrutor och lägger in en slutspurt på växthusarbetet. Jag kan knappt bärga mig tills jag får börja inreda det på riktigt!

7 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du hittade! Så perfekt!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Trevligy med veronikor. Bra med pålitliga växter. Tycker att et är fint med den färgen, kanske kan ta ut den när du behöver måla så du får dina egna gröna stänk på den också =)

    SvaraRadera
  3. Å vilka fynd du har gjort. Trappstegen som gjord att ha blommor på. Trådkorgen helt underbar.
    Kanske blir det loppis idag...

    SvaraRadera
  4. Du är fantastisk på att hitta vackra prylar - trappstegen passar perfekt i växthuset och färgfläckarna tillför både själ och patina.
    Kom också hem med 3 st strandveronikor från Österlenbesöket så nu är det bara att leta upp ett passande ställe i rabatten.
    Så kul att följa din växthusresa !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Fina fynd som vanligt. 10 kr för trådgorgen! Förstår din glädje över att inreda växthuset. Här står arbetet och stampar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Ja trappstegen er rigtig fin, jeg så den godt på markednan menn nogen havde allerede sat sig på den :). så jeg fandt noget andet``Guld`
    Den passer fint i dit drivhus som ser rigtig fint ud.
    Jeg syntes ideen med sten i drivhuset er rigtig fint i stedet for fliser som man ofte vælger. Tak for en god blogg.

    Hilsen Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka fina fynd, särskilt stegen! Den är ju hur läcker som helst som den är, med sina färgstänk. Kul med loppis. Hoppas hitta till någon själv i sommar.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!