tisdag 7 juli 2015

Lucka och rutor

I den lilla byn Hökön som vi besökte i söndags finns det ett hus med världens läckraste lucka. (Förvisso igenspikad, men iallafall.) Jag tittar alltid lite extra på den varje gång jag går förbi och önskar nästan att vi hade en sådan här på husväggen här hemma.


Idag har jag jobbat vidare med glasrutorna på växthuset. Det är faktiskt riktigt smidigt att sätta upp dem, nu när jag har fått lite rutin på det. Det som tar lite tid är egentligen att skura rutorna innan jag sätter upp dem. Hela taket är klart och baksidan och den bortre kortsidan. Nu börjar det minsann likna ett växthus! Imorgon får jag nog traska ner till järnhandeln här i byn och fixa några nya rutor. Törs man ha som mål att vara klar till helgen, månne?

3 kommentarer:

  1. Vilken jätteläcker lucka! Jag förstår att du trånar efter den! Den skulle verkligen passa perfekt hos er!

    Så duktig du är med växthuset!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hos er händer det alltid något mysigt kul, har inte tittat in sedan i maj, så här var härligt! gillar dina skrotprojekt som blir så fina och gulliga, go lucka ! Ha en härlig vecka kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!