lördag 15 augusti 2015

Kalaslördag

Mina föräldrar har varit på besök under dagen för att fira min födelsedag lite så här i efterskott. Med tanke på alla fina presenter jag fick kan man ju tro att jag har fyllt 50, allra minst! Jag fick bland annat den här fina gröna cykeln, som mamma har vunnit på Postkodlotteriet. Nog har den "Fröken Grön" skrivet på sig? Så himla läcker färg!


Rosor fick jag med; ytterligare en Penny Lane (ett praktexemplar!) och en röd klätterros som heter Grand Award. På plantskolan hade de sagt att den även lämpar sig i kruka, så nu står den planterad i en sådan nere i köksträdgården. Nu vill man sitta här nere ännu mer!


Vilken alldeles underbar röd färg den har! Och jag undrar i mitt stilla sinne varför jag inte har några röda rosor här hemma sedan tidigare. Nu tror jag att det kanske rentav måste bli fler!


Tjugosju grader och blåsigt som attan har vi haft idag. En ganska skön väderkombination, får jag säga. Fast också en kombination som torkar ut krukor och planteringar ännu mer, så nu får jag nog ta en rejäl runda med vattenslangen. Kanske cyklar jag ett varv runt huset också!

6 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!
    Häftig cykel! Klart du ska ta dig ett varv runt huset. :-)

    SvaraRadera
  2. Love your bike, it's perfect to enjoy Summer and your roses are beautiful happy birthday again

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Härliga presenter, den där cykeln får du ha framme som prydnad när du inte cyklar på den.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men åååååh, så fin! Ja, det står ju "Fröken Grön" på den! Dina föräldrar vet såklart vad du vill ha!
    Grattis, tror jag att jag har sagt, men säjer det en gång till då...till den fin-fina cykeln!
    Härligt med nya rosor också!
    Blåsigt här också, men skönt väder ändå!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!