lördag 29 augusti 2015

Målarverkstad

I förmiddags ordnade vi en liten målarverkstad till mej ute på verandan, med målarbockar och lakan på golvet. När vi hade baxat upp skåpet kunde jag äntligen börja måla. Vintage Paint var onekligen en angenäm bekantskap; relativt doftfri, lätt att måla med och extremt snabbtorkande. Efter en paus för ett loppisbesök i Osby över lunchen, så strök jag ett lager till under eftermiddagen, och jag nöjer mig nog där. Jag blev nöjd med nyansen Soft Creme, som jag upplever som gräddig och varm. Invändigt är det fortfarande omålat, tills vidare. 


Nu ska jag grunna lite på om jag ska fixa till någon slags sockel nertill (träet är lite murket och skadat där) och hur man på enklaste vis sätter fast glas i de öppna dörrspeglarna. Det allra enklaste är förmodligen att lämna in hela dörren till glasmästaren som nästan ligger granne med min arbetsplats. Jag menar, varför krångla till saker i onödan?

Imorgon blir det utflykt till Bäckaskog slott, där det är trädgårdsdag. Hoppas vi kanske ses där!

1 kommentar:

  1. Skåpet kommer att bli jättefint, och en sockel är väl lätt att fixa?!
    Det låter som du fick en härlig dag!
    Ha en fortsatt skön helg!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!