onsdag 2 september 2015

I väntan på glas

Mitt auktionsskåp står nu målat och klart på verandan. (Jag känner mig fortfarande lite vågad, som målade det vitt, hihi!) Resultatet blev bra, fast jag har inte vaxat ytan än, så den är fortfarande ganska känslig för fingeravtryck och damm. Invändigt lät jag det fina patinerade träet vara kvar, och så ska det nog förbli. Jag vill ju trots allt att det ska synas att skåpet är gammalt och inte nyproducerat shabby fake, som maken så brutalt kallar det.


Dörren har jag skruvat av sedan bilden togs, och idag lämnade jag in den på ett glasmästeri i närheten av min arbetsplats. Det finns inga skåror eller lister sedan tidigare som glasrutorna kan vila mot, så glasmästaren och jag kom överens om att sätta lister i speglarna. Dessa inhandlade jag efter jobbet på vår eminenta lokala bygghandel, och eftersom jag ville ha listerna målade i samma färg som resten av dörren, så ligger de på tork på glasverandan as we speak. Jag svänger inom glasmästaren och lämnar dem imorgon eller på fredag. Jag längtar redan tills allt är klart!

1 kommentar:

  1. Skåpet kommer att bli såååå fint! Det är jag övertygad om!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!