måndag 28 september 2015

Win-win-situation

Ett trevligt lördagsnöje när man är i Karlskrona är att besöka Pingstkyrkans Second Hand, som ligger ute i Bergåsa. Det är en extremt välordnad loppis, med ett stort utbud och riktigt prisvärd go'fika. Helt klart värt en utflykt, alltså. I lördags hittade jag ett stort grönt fat, som jag misstänker kommer från Upsala Ekeby. Stämpeln är lite otydlig, men fatet är numrerat och handsignerat. Fint är det iallafall, och det kostade bara 35 kronor.


Det är så himla härligt att se blandningen av människor som strålar samman på den här typen av ställe: Studenter som letar billiga möbler, invandrarkvinnor som letar husgeråd, medelålders män som spanar på elektronikhyllan, trendmedvetna tjejer och killar som köper vintagekläder och så sakletare som jag, som inte riktigt vet vad de letar efter, men som vet vad de vill ha när de ser det. Ja, alla sorters människor i alla åldrar! Stämningen är på topp, folk blir glada över sina fynd, kyrkan tjänar pengar till välgörenhet och vi gör en insats för miljön. En "win-win-situation", helt enkelt. Återvinning när den är som bäst!

4 kommentarer:

  1. Precis som det ska vara! Det en ratar blir älskat av en annan.

    SvaraRadera
  2. Jättefint fat! Härligt med second hand-butiker. Lördagar är speciella, du beskriver atmosfären på pricken! Tänk att jag har glädjen att jobba i en underbar second hand-butik. :)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Precis så är det i loppisbutiker och second hand! Vilken tur att inte alla är ute efter samma saker eller i alla fall tur att inte alla vill ha det JAG vill ha....;-) Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Smukt fad! Og at stemningen da du købte det var i top, gør det bare helt perfekt :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!