tisdag 6 oktober 2015

Koreansk kornell

Jag sitter och tittar igenom sommarens bilder på datorn och hittade den här bilden. Den är tagen i Slottsparken i samband med Malmö Garden Show och föreställer en koreansk kornell, fast det visste jag inte när jag tog bilden. Det var ett helt litet uppstammat träd som var alldeles översållat med blommor i en märkligt vacker gulgrön färg. Jag blev helt tagen, så läcker var den! Jag tror aldrig jag har sett något liknande.


Med lite deckarhjälp från min trädgårdstokiga granne på andra sidan syrénhäcken, så kom vi alltså fram till att det var ovan nämnda kornell. Nu tror jag bestämt att den står på önskelistan till nästa sommar. 

3 kommentarer:

  1. Den hamnar på min lista också.

    Länge sedan jag kommentera ngt hos dig, men jag läser nästan varje dag. Du har det så mysigt och avkopplande kring dig. Alla trevlig fynd du gör. Roligt.

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig skönhet! Förstår att den hamnat på önskelistan.

    Önskar dig en suveärn onsdag!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fin och den kommer säkert att passa perfekt hos dej! Vilken vacker grön färg!
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!