onsdag 2 december 2015

Rött och grönt

Rött och grönt är förvisso konstrastfärger som inte alltid känns självklara i kombination, men ofta gifter de sig faktiskt riktigt bra. Som ute i smatten, där tre knallröda amaryllisstänglar lyser upp mot den grönmålade panelväggen.


Ikväll har jag stökat i köket och gjort både ett litet jularrangemang med julrosor och mossa, som jag ska ha på utebordet, och en julkrans att ha på verandadörrarna. (Bilder på det kommer säkert framöver.) Nu är det barr och skräp på både diskbänken och golvet, fast jag släcker kökslampan så slipper jag se eländet. Soffan känns mer lockande just nu, hehe!

4 kommentarer:

  1. Så snyggt! Gillar verkligen din gröna pärlspont.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Rött och grönt passar ju jättebra...speciellt till jul! :) Ja ibland får man förtränga lite tråka "måsten" och bara ta det lugnt och njuta....barren och skräpet ligger väl kvar imorgon också....
    Nettan

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Så vackert du har där i smatten, den gröna panelen emot det röda, mycket juligt och stämningsfullt.
    Visst är det kul att göra sina egna jularrangemang och kransar, tyvärr inte lika skoj att städa upp efter sig.

    Du får ha en fortsatt fin vecka,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. En äkta gammeldags jul ska vara röd och grön! Kör stenhårt på det konceptet, älskar den allmogestilen:)
    Urfint hos dig!
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!