söndag 3 januari 2016

I vinterns tecken

Januari börjar i vinterns tecken. Det är minusgrader ute, och snöflingor yr runt i den kalla nordanvinden. Nog är det lite mysigt ändå, fast en fryslort som jag vill allra helst stanna inomhus. Kanske tända en brasa i spisen och bara kura. Tids nog (redan imorgon faktiskt) måste jag gå ut ändå. Undrar just var jag har lagt mina långkalsonger?


Glasverandan blir alltid som en liten igloo när det är minusgrader ute. Än så länge är det bara lätt rimfrost på glasrutorna, men tillräckligt mycket för att det ska kännas vintrigt. En liten nisse har dröjt sig kvar innanför dörrarna. Han är nog också en liten fryslort som inte vill gå ut. Stanna hos oss du, lille nisse! Vad gör väl det att julen är över?

3 kommentarer:

  1. Här har vi också haft snö som yrt i luften under dagen
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Än en gång har jag vägen förbi ..... märker att jag ofta dras till din fina blogg, inte konstigt med tanke på alla fina bilder och dessutom alltid så kul text, gillar dem skarpt,
    Vill nu även passa på att önska dig och din man en God fortsättning på det nya året!
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Hustomte bör varje hem ha , året runt. Så låt du nissen få stanna inne i värmen :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!