tisdag 16 februari 2016

Ett oskrivet blad

Trots 9 minusgrader imorse och kallt även senare under dagen, så har det varit strålande sol och riktigt härligt i nordöstra Skåne. Tänk vad det gör med lite sol på näsan. Och nog får man säga att vårkänslorna börjar spinna runt i en när man går omkring här och betänker att hela den härliga trädgårdssäsongen 2016 ligger framför en som ett oskrivet blad. I verkligheten ser det förvisso fortfarande ut så här i köksträdgården...


... men i mina tankar ser jag redan framför mig hur det grönskar, frodas och växer, både i pallkragarna och i växthuset. Så roligt det ska bli i år, när jag har ett växthus på plats att "leka" i redan från början!


Det där med konkret planering är fortfarande inte riktigt min grej. Känner jag mig själv rätt bestämmer jag inte exakt vad jag ska odla och var jag ska odla det, förrän jag står där ute med händerna i myllan. Det är liksom ingen idé att planera för mycket, för jag vet att jag ändrar mig ändå. Men fantisera och drömma om alla tänkbara varianter, det är jag nog nästan världsmästare på!

1 kommentar:

  1. Fina bilder :) Längtan till sommaren är stor just nu. Tycker inte heller om att planera exakt vad och var allt ska odlas. //Victoria

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!