måndag 14 mars 2016

Måndag mitt i mars

Måndag eftermiddag i stugan. Vilken fröjd att komma hem och få en god stunds dagsljus innan kvällen faller. Ta ett varv runt trädgården, ta ett varv i stugan, för att sedan sjunka ner i fåtöljen framför TV:n och hämta andan ett par timmar innan det är dags för körövning med mina go'a damkompisar. 


Och hemma väntar sedan nyaste numren av Allt om Trädgård och Drömhem och Trädgård, och ovanpå det ett nytt avsnitt av Husdrömmar på TV. (Idag är det vänner till en vän som är med!) Måndagar är inte så dumma, trots allt. Och nu är vi ju faktiskt en måndag närmare våren, hurra! 

2 kommentarer:

  1. Det är så skönt att komma hem från jobbet och det fortfarande är ljust! Har bestämt att denna veckan ska jag ut och kratta någon kväll efter jobbet. Hinner nog en halvtimme och på den tiden bli det en del gjort.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Visst är det jätteskönt att dagarna blivit så mycket längre och kvällarna framför allt!
    Vilket mysigt sovrum, och en randig hissgardin var himla snyggt och jag fick idéer här!

    Ja, "Husdrömmar" är favorit hos mej, och jag vill inte missa ett avsnitt! Ikväll blev det ju en riktig ambitiös kolonistuga, vill jag lova! Jisses, så flådig den blev!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!