onsdag 2 mars 2016

Skål! Skål!

Observanta läsare såg på den sista bilden i fredagens inlägg att jag inte lämnade Mossbylund tomhänt. Det fanns nämligen en hylla i receptionen med vackra föremål som var till salu. Farligt det där, i synnerhet när man hade fått lön just den dagen och drabbades akut av Because I'm Worth It-sjukan. (Som om det inte var nog med spa och god middag. Hon är dyr i drift ibland, den där Fröken Grön...)


Det jag bär iväg på bilden är två vackra danska skålar; en stor mockafärgad porslinsskål från IB Laursen och en träskål från CHOFF. Skålar kan man ju ha precis hur många som helst, eller hur?


Så himla trevligt med olika färger, material och modeller när man vill lägga upp sallader och annan mat i något snyggt. Om inte annat kan man ha frukt och tomater i dem lite till vardags så där.


Och ser ni att min fina eukalyptusplanta fortfarande lever! Värre är det med det där bonsai-trädet jag skröt om i januari. Ni som har satsat pengar på ett snabbt misslyckande ser tyvärr ut att få rätt. Jag får genast googla på "första hjälpen bonsai". Eller kan man hota den till skärpning, tro?

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!