tisdag 1 mars 2016

Trädgårdsvisioner

Förr i tiden var den årliga bokrean en av de större händelserna i min kalender under året. Det var så där så jag räknade ner dagarna, jämförde priser på olika ställen och kryssade för i katalogen vilka böcker jag skulle köpa. Så är det inte riktigt längre. Jag köper de böcker jag verkligen vill ha oavsett tidpunkt på året, och även om det är himla smidigt med internet i många andra fall, så bidrar jag gärna till den fysiska bokhandelns överlevnad och handlar till fullpris i en riktig bokaffär. (Visste ni förresten att ordet bokhandel heter boklådor i plural? Visst är det svenska språket fantastiskt!)


Vi körde inom Ystad på väg till Mossbylund i torsdags, och då passade jag på att kika in på bokrean där. Trädgårdsböcker är alltid kul att unna sig, och den här gången hittade jag Hannu Sarenströms fina bok "Trädgårdsvisioner" från 2009. Bilder är viktigast för mig när det gäller den här typen av böcker, och efter en snabb genombläddring ser jag att jag inte kommer att bli besviken här. Kanske kan boken rentav leda till att jag själv får lite nya trädgårdsvisioner. För snart är det ju dags, och drömma kan man ju göra redan nu!

7 kommentarer:

  1. Trädgårdsböcker är jättehärligt! Det finns så många fina. Hoppas du får en massa inspiration!
    Tack för tipset om fotokurs på medborgarskolan förresten. Det tål sannerligen att tänkas på. :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag också och har nog de flesta av Hannus böcker. Jag handlar alltid i "boklådor" eller möjligen på nätet och då är det böcker som jag verkligen vill ha och har tittat mycket på. Vill gärna ha böcker med vackra bilder som jag kan njuta av ... och därtill trevlig text.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för att du rett ut begreppet bokhandel i plural för mig - har liksom aldrig fått till det där, ändå har jag jobbat inom bokbranschen. Sen måste jag säga att det alltid är en fröjd att läsa din blogg - du skriver så himla BRA och inspirerande !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Har den boken jag med, visserligen inte köpt av mig men en present som heter duga!
    Härligt med våren även om jag fortfarande har en snömånad kvar..
    Skorpan

    SvaraRadera
  5. Trädgrådsböcker ger även mig inspiration..

    Har ännu inte kommit så långt i min planering , vad jag skall skapa för nytt här hemma än, då vi fortfarande har massor av snö.

    Ute spa skall flyttas och det innebär ju lite fixande.

    Vill ändra om kring lådor och växthus också..

    Nu gick jag igång , känner jag..

    KRAM

    SvaraRadera
  6. ;) Trodde jag skulle få läsa om dina egna trädgårdsvisioner, men fick istället ett bra boktips, tack för det! Har faktiskt inte uppsökt någon bokhandel i år, just till rean menar jag, var mer "på" förr, men jag kanske får kika förbi några boklådor...;)

    Ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det är bilderna som ger inspiration i sådana böcker. Så det gör inget om de har några år på nacken.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!