tisdag 15 mars 2016

Vaktelägg i bur

Förra våren gjorde jag ett fint litet arrangemang till påsk med vaktelägg och penséer. Det var fint så länge det varade, men det tog inte mer än en dag förrän skatorna hade hackat sönder äggen i hopp om att få sig en munsbit. Nu var ju äggen urblåsta och tomma, men det fattade inte skatorna. I år känner jag mig extra slug och stänger in äggen i bur!


Den äggformade "stålburen" med tillhörande skål är ett loppisfynd med flera år på nacken. Tidigare var de stålfärgade, men i lördags passade jag på att spraya om alltihop med matt svart sprayfärg. Det blev faktiskt snyggare så. Få se nu bara om "buren" håller skatorna borta...

1 kommentar:

  1. Äggstra smart - så kan ju skatorna försöka ge sig på äggen utanför buren i stället! :-)
    Kram Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!