tisdag 22 mars 2016

Var är vårvärmen?

Påskveckan associerar jag med härligt långa arbetsdagar i trädgården. Men påsken kommer ju så himla tidigt i år, så verkligheten överensstämmer inte det minsta med min tankebild. Ingen grönska, ingen direkt värme, ingen större längtan efter att vara ute...


Mitt "trädgårdsarbete" har hittills bara sträckt sig till lite utepiff här och där. Mitt rangliga gröna planteringsbord är skurat, och enris och annat juligt är bortplockat från hyllan. Några terracottakrukor har fått komma fram ur sin vinterförvaring i ladan. Undrar just om det här hänger ihop en säsong till. Jag dömde ut det redan för ett par år sen, men kanske blir det en sommar till. 


Väderprognosen för påskhelgen ser inte speciellt lovande ut för oss som bor i Skåne, men å andra sidan är ju påsken undrens tid, så kanske blir det sol iallafall! 

4 kommentarer:

  1. Ja jisses. Vårvärmen låter sannerligen vänta på sig. Men den som väntar på något gott (... får äta påskägg istället för att vara ute).
    Må fint!

    SvaraRadera
  2. Det är å fint med hyllan och bordet och det ser inte ut att vara så dåligt men du kanske kan förstärka lite så det håller några år till.
    Vi hoppas på någorlunda väder i påsk, inte vill vi sitta inne och kura hela ledigheten.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, svettig blir man inte, det är en sak som är säker. Vi brukar alltid kunna sitta ute till påskaftonslunchen, men i år får vi nog bryta traditionen och köra inomhus :-) Håller dock tummarna för det där påskundret... Kram Elin

    SvaraRadera
  4. det kan jag också undra, just nu vräker snön ner, och det ser ut som vi blir ute på älven körandes skoter eller åkandes på längdskidor över påskhelgen , inte helt fel, bara solen kommer.

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!