torsdag 7 april 2016

Bowie eller rugguggla?

Maken impulsköpte en liten keramikuggla när det var 10 sekunder kvar på en Tradera-auktion härförleden. Han vet ju att jag gillar ugglor, men att den där ugglan och jag skulle sitta här och vara så slående lika ett par veckor senare, det kunde han nog inte ana då. Stooooorögda är adjektivet för dagen, haha! Rena rama belladonna-reklamen. (Ni vet, sådana där droppar som fina damer tog förr i tiden för att få tjusiga stora ögon.) Fast på jobbet säger de att jag mest liknar David Bowie, eftersom jag bara har stor pupill på det ena ögat. Den liknelsen tar jag som en komplimang!


Min högerhand är allt annat än tjusig idag. Makalöst att man kan bränna sig så på svampsoppa. Idag tog jag det säkra före det osäkra och åt en baguette till lunch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!