söndag 1 maj 2016

Raggarloppis i Tollarp

Sköna maj, välkommen till vår bygd igen! Och samtidigt som vi vände blad i kalendern kom så äntligen vårvädret. Vilken härlig dag det har varit! Med maj gick också startskottet för utomhusloppissäsongen. Premiärutflykten gick till Tollarp, där den lokala "raggarklubben" hade lyckats samla ihop hur mycket fina grejer som helst till hur fina priser som helst. Vår vana trogen lyckades vi proppa bilen full...


Det jag spanade in först var den här gamla drivvedsbänken, som ska få bo någonstans här hemma i trädgården. Nog får man lite smurfhus-vibbar av den? Tycker den är jätterolig!


Maken hittade mängder av fiffiga lådor, som nästan inte kostade några pengar alls. Det är bra med en man som vet vad frugan gillar! I synnerhet den stora gröna låren, som syns på den översta bilden. 


Bordet såg jag redan när jag kom, men då tänkte jag att jag absolut inte behövde något mer bord. Men när det stod kvar efter 40 minuter och en av säljarna sa "20 kronor, bara det blir bortburet", ja då kunde jag inte låta bli. TJUGO SPÄNN! Det är ju antikt, för sjutton!


Bordsskivan är så himla fin med tre gamla brädor, och lådan går att öppna utan problem. Ett alldeles utmärkt litet arbetsbord, helt enkelt. När jag kom hem med det hade jag som vanligt ingen som helst plan för var jag skulle ställa det, men det har faktiskt redan hamnat i växthuset. Oj, så bra det blev där! Det får jag visa bilder på imorgon.


När vi kom hem efter lunch häckade jag i trädgården resten av dagen. Åh, så njutbart att få lulla runt och pyssla! Jag gick inte in förrän efter halv sju. Nu håller vi tummarna för att värmen blir kvar till långhelgen i slutet på veckan. 

6 kommentarer:

  1. Vilken snabla tur ni har som alltid hittar prisvärda och läckra saker! Det bordet är ju superfint och i ett växthus - som gjort! Jättefina grejor!
    Ja, vilket härligt väder vi också hade - riktigt majväder med ALLT vad det innebär! Så himla skönt att det äntligen blev lite varmare!!!
    Hoppas att det fortsätter så!
    Fin vecka till dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Blir lite nyfiken på vad du har för plan med hyllan med alla småfack? Har själv en sådan som jag inte vet vad jag ska göra med riktigt. Tips mottages tacksamt!
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen plan än! Jag får återkomma med ett blogginlägg när (om) vi kommer på något bra!

      Radera
  3. Hold da op hvor er det er skønt bord. Der er altid godt med loppefund. Hav en dejlig mandag

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka härliga fynd - bordet blir ju toppen i växthuset, men hur fick ni hem alltihop ?Har ni släpvagn med er när ni åker på loppis ?
    Ha det så gott och njut i trädgården i värmen som har kommit !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen släpvagn, Isa! Men många års erfarenhet av hur man stuvar in mesta möjliga packning i bagagelucka och baksäte. Det var värre när vi hade en Renault Clio, men det gick då också, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!