söndag 12 juni 2016

En dag i spa't

Större delen av gårdagen tillbringade jag i en bubbelpool på Ronneby Brunn i sällskap av mina två käraste väninnor från gymnasietiden i Karlskrona. Nuförtiden är vi spridda på olika håll i Sverige och har hållit kontakten lite sporadiskt via cyberspace genom åren, men har inte träffats fysiskt på nästan 15 år. Det var fantastiskt att ses igen, och vi återupptog samtalet som om vi hade avslutat det bara häromdagen. Det måste vara det som är riktig vänskap!


Etersom två av oss är riktiga trädgårdsnördar, så var utemiljön på Ronneby Brunns spa-avdelning verkligen en extra bonus. Bubbelbaden omges av vackra stensättningar, blommor, buskar, dammar, bäckar och små broar. Så himla fint!


Vi hade inte riktigt planerat det med flit, men eftersom större delen av hotellet tycktes vara bokat av band från den samtidigt pågående Sweden Rock-festivalen ett par mil därifrån, så var vi mer eller mindre ensamma på spa-avdelningen på förmiddagen. Hårdrockarna var väl inte så morgonpigga, om man säger så, hehe! God lunch och smaskig fika fick vi också innan det var dags att åka därifrån. En härlig dag i spa't!

4 kommentarer:

  1. Oh, vad skönt det låter att åka på spa... Det vill jag också göra, men jag kanske ska börja med att duscha av mig dagens trädgårdssediment...:-)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att träffa gamla vänner. Kan man sedan göra det i så fin miljö så är det en extra bonus förstås.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Låter som en kul dag och härligt med en spa dag också, skönt!
    Ja så var det måndag igen, ha en glad sån!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen så med gamla vänner - man tar vid där man slutade och det är som om man aldrig varit borta från varandra. Det är guld värt.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!