söndag 5 juni 2016

Kopparbalja

En av sommarens stora idrottsplatsloppisar gick av stapeln i grannbyn idag, och maken och jag var naturligtvis där. Ett bra tag efter att startskottet hade gått och ingen fortfarande hade lagt vantarna på den här stora fina kopparbaljan, så spontanfyndade jag den för 50 kronor. Jisses, det var himla billigt!


Nu är frågan var jag ska ha den och vad jag ska ha den till. Plantera i? Ha vatten i? Jag lutar åt det sistnämnda, tror jag. Kanske kan man sätta i en sådan där solcellsdriven pump och få lite fontänsprut? Och var köper man i så fall en sådan? Vi får väl se vad det blir. 


Vilka härliga dagar det är nu! Och tänk, imorgon får vi en extra ledig dag. Ibland är livet extra gott att leva!

3 kommentarer:

  1. Wow. Vilket fynd! En sån balja letar jag efter med ljus och lykta för tillfället eftersom jag behöver ett vattenkar i växthuset. Jag saknar dock din näsa för loppis-klipp och är kraftigt avundsjuk.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Ett verkligt fynd! I min kopparbalja (som brukar vara vedbalja när hösten kommer) så har jag sått olika sorters ringblommor i år. Bl.a "Bronzed Beauty" och "Pink Surprise".
    De har kommit en bra bit och det ska bli spännande att se när de blommar.
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Det var mig en fin balja! Rekommenderar verkligen en solcellsdriven fontänpump, gärna en med batteri som laddas upp av solen så att den är igång på kvällarna. Har sett att det även finns sådan man lägger i vattnet, flytande, men inte sett dom på riktigt. De verkar rätt stora... Jag köpte min på solsmart, men det finns på massor av ställen.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!