tisdag 7 juni 2016

Ogräs, vas och utgrävning

"Ogräset" nere i moraset blir iallafall till himla fina buketter. Ett fång blåklintsblåa jag-tror-det-är-bergklint och några skira blad från vad-heter-det-nu-igen blir riktigt vackra tillsammans i min runda glasvas på bordet i gröna rummet.


Och uppe på det vita vitrinskåpet tronar ett nytt fynd i min gröna Upsala Ekeby-samling. Den släta vasen längst fram till vänster blev min för 10 kronor på loppisen i söndags. Inte så dumt!


För övrigt har jag ägnat mig åt en ny "utgrävning" i trädgården de senaste dagarna. Allt är den där kopparbaljans fel (se söndagens inlägg), och jag kan ju aldrig göra mina projekt lagom små. Vad jag hittar på får ni alldeles säkert se mer av framöver.

2 kommentarer:

  1. Du fortsätter att göra fynd och vasen är jättefin likaså kopparbaljan! Vilken härlig sak att göra utgrävning för!
    Så himla fint med ditt växthus!
    Akta ryggen bara!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Var ett tag sen jag kikade in här så nu måste jag komma ikapp;)
    Vilken fin samling! Du är bra på att "loppa" du!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!