onsdag 6 juli 2016

Saktfärdiga sådder och sånt

Jag tycker det går lite sakta med sådderna i pallkragarna i år. Kanske är det konsekvensen av högsommarvärmen vi hade veckan före och efter midsommar. Nu har det iallafall regnat mer eller mindre varje dag, så nu börjar det iallafall röra på sig. I pallkragen till höger i bild har jag "fuskat" i år och pillat ner alla överblivna krassefrön. Trevligt med lite blommor också!


På kastanjestaketet hänger ett par slitna trädgårdshandskar på tork. Hur många sådana här handskar avverkar man inte på en säsong? Jag köper alltid tre åt gången, och säsongens första trippel ser redan ut så här allihop... Så går det när man satsar på billigt före kvalitet, hihi!


I veckan har jag bökat bakom växthuset, där jag fyllt ut rabatten jag grävde ut redan förra året med de perenner jag köpte på rean efter midsommar. Jag har också börjat gräva ut så smått för att kunna lägga en liten grusad sittplats där, fast det är ett jobb som kommer att ta sin lilla tid. Det gäller att ha tålamod när man skapar trädgård!

4 kommentarer:

  1. Så himla mysigt du har gjort runt växthuset med pallkragarna, sittplatsen och makadamen!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, tålamod gäller när man skapar och aldrig blir man klar, nya idéer dyker upp hela tiden. Men det är ju det som är så roligt.
    Jag sådde mina krassefrön i måndags, hade helt glömt bort dem, hoppas de hinner blomma i år.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Mina sådder är ungefär lika stora som dina. Det tog en evighet att rensa ur det gamla landet,måla pallkragar och så. Sedan ska singel på plats,ser ju hur snyggt det blir.
    Och så glömde jag också bort att så- min squash, får väl peta ner den nånstans.
    kram *piah*

    SvaraRadera
  4. Tycker jag känner igen stuket på dom där handskarna...dom brukar ju inte se så roliga ut efter en stund.....jag brukar också köra med flerpack av den billigare varianten....;) Du har så mysigt runt ditt växthus, ja överallt annars också förstås. Här har jag faktiskt mest blommor av olika slag i pallkragarna. Sådde lite sallat sent få se om det blir något ätbart.....och lite jordgubbar har faktiskt börjat mogna nu allteftersom....mums...
    Hoppas du har fina dagar i trädgården/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!