tisdag 30 augusti 2016

Hur man tjänar 1101 kronor

Att Klong-vasen Äng har varit mäkta poppis under året som gått, har väl inte undgått någon inbiten blogg- och inredningstidningsläsare. Fast hur snygg den där vasen än månde vara (för nog är den SNYGG), så har man ju inte precis varit sugen på att punga ut med en bra bit över fyrsiffrigt belopp för att ens snittblommor ska stå fint på bordet. Iallafall inte jag. På Blomsterlandet hittade jag en betydligt billigare variant (99 kronor), som förvisso kanske inte är lika exklusiv, men som funkar minst lika bra


Den är minsann riktigt praktisk. Bara att gå ut i trädgården och klippa lite stjälkar och sticka ner i mässingsgallret, och vips så har man en snygg liten bukett. Den senaste veckan har jag dessutom räddat en del blommor som fortfarande är fina från förra veckans prenumerationsbukett.


Jag är riktigt nöjd med min lilla vas. Och det bästa av allt: De sparade pengarna kan jag ju lägga på något annat. För jag har ju praktiskt taget TJÄNAT 1101 kronor! (Humanist-matematik när den är som bäst, hihi!)

3 kommentarer:

  1. Så smart! Önskar jag hade Blomsterlandet lite närmare, då hade jag också tjänat så där mycket pengar ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Själv stoppar jag hönsnät i vattnet i vissa krukor, för samma effekt. Och på Sofiero i helgen köpte jag två sådana där glasinsatser med hål i som man kan stoppa ner blommor i för att hålla sig uppe. Riktigt bra, faktiskt! Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Åhh fin! Bra tips, det får bli en tur till Blomsterlandet idag då :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!