söndag 18 september 2016

Kallare vindar och nymålad grind

Idag känns det faktiskt som höst ute. Temperaturen visar på 16-17 grader, men det känns ändå betydligt kallare i vindarna. Jag har mest stökat inomhus idag; inga större projekt utan mest lite småplock. Ett tag övervägde jag att bege mig ut och klippa gräset, men sen satte jag mig i soffan och väntade tills den tanken försvann. Så farligt högt gräs är det ändå inte, så det klarar sig ett par dagar till. 


Jag var iallafall ute en liten sväng för att inspektera den nymålade grinden. Den såg riktig bra ut och klarar sig nog faktiskt utan ett lager färg till. Nog ser man att det börjar bli höstfärger på blad och träd nu. På andra sidan gatan brukar grannens spireahäck ändra färg till sprakande orange, vilket är en syn jag verkligen ser fram emot!


Jag klev ut mitt i gatan och tog en bild. (Ingen trafik att tala om här på söndagar, så det var inte så dramatiskt som det låter.) Att fota huset från det här hållet är faktiskt ganska klurigt, då man får välja mellan rakt hus eller rakt grindhål. I verkligheten ser det dock ut precis som på bilden; tomten är förhållandevis rak men vägen ligger i en brant backe. Vårt hus ligger lite klurig på det sättet att marken dessutom sluttar ganska kraftigt bakåt i bild. Bra dränering bort från huset åt alla håll, med andra ord!


Och imorgon väntar en ny händelserik vecka. På torsdag åker jag till Bokmässan i Göteborg, vilket brukar vara en av höstens trevligaste utflykter. Någon annan som ska dit, kanske? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!