måndag 5 september 2016

Låta vara eller icke låta vara?

I september känner jag mig alltid kluven. En del av mig vill låta trädgården vara för den här säsongen, en annan del av mig grunnar vidare på nya projekt. Orkar jag göra något mer vettigt i år, eller ska jag bara släppa efter för den stora höstlättjan?


En ny rabatt lagom till rean på plantskolorna, kanske? Eller några nya träd och buskar, som ju etablerar sig så bra om man planterar dem på hösten? Tulpanlökar behöver jag väl iallafall sätta några nya i år?


Trädgårdsarbetets vara eller icke vara, alltså. Det är frågan...

6 kommentarer:

  1. Jag tycker du har det ganska lummigt och fint i din trädgård, men några lökar kan ju alltid petas ner. Jag älskar hösten och arbetet i trädgården, det är den tiden jag är mest aktiv där ute. Jag gräver och flyttar runt och planerar för nästa säsong. Planerna hinner jag sällan genomföra men jag har roligt när jag planerar.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv kör jag hårt i maj, juni och juli. Sen tappar jag alltid fart i augusti och september. Fast den bästa tiden är ju nästan nu!

      Radera
  2. Går i samma tankar som du, hitta på ngt nytt eller låta det bero tills nästa år ? Det är den stora frågan, jag tänker dock att jag vill hitta mer skrot, vackert skrot som jag kan bygga planteringar kring, letar och letar, hitta dock en gård med mycket rostigt skrot häromdagen, då jag for förbi under min MTB tur.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gård med mycket rostigt skrot låter helt klart lovande! Skrot kan man helt enkelt aldrig få för mycket av.

      Radera
  3. Samma fråga satt jag och funderade på idag. Beslutet blev att inte köpa mer att plantera i varje fall. Får väl se om jag ändrar mig. Skulle jag däremot snubbla över några rostiga prylar så är det en helt annan sak.
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt precis här ovanför, - rostiga prylar kan man aldrig få för mycket av! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!