fredag 16 december 2016

Ernst och jag

På spiselkransen i gröna rummet brukar jag dekorera med ris och röda äpplen till jul, och så även i år.  "Titta, Ernst har gjort som du!" sa maken igår och pekade på TV:n. "Han kanske läser din blogg!" Fast i år har jag kryptomeria, och det hade faktiskt inte Ernst. Men har han det nästa år, så vet ni var han har fått det ifrån, hihi! (Yeah right...)


Som centerpiece ställde jag mitt lilla leksaksrådjur och i äpplena tryckte jag ner små julgransljus. Äpplena lär säkert hinna torka innan julafton, men då slänger jag ut dem till fåglarna och lägger upp nya. Ingrid Marie-äpplen är finast till jul, tycker jag. Lagom små och vackert mörkröda.


I övrigt är det inte så stor skillnad i det här hörnet. Mina spraymålade loppisljusstakar står kvar på bordet, och i tallrikshyllan är det oförändrat. Kanske blir det så, kanske hittar jag på något annat.


Om någon oroar sig över tennmåtten ovanpå spisplattan, så kan jag lugna er med att de inte står där när vi eldar. Fast då kanske vi hade kunnat gjuta tenngubbar...


Hur det ser ut i övriga rummet får jag visa en annan dag. Där har det faktiskt kommit upp lite tomtar på en hylla och lite annat smått och gott. Men nu blir det fredagshäng i soffan för hela slanten. Må så gott där ute i stugorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!